Smash - recenze

13. dubna 2012 v 13:00 | Joli |  filmy a seriály
Zdravím a omlouvám se za prodlení, ale chvíli mi trvalo, než jsem konečně slibovanou seriálovou recenzi sepsala do nějaké přijatelné podoby. Nyní dost omluv. Koho z vás seriál Smash zajímá, nechť klikne na celý článek. :-)

název: Smash
země: USA
žánr: muzikál, drama
rok: /2011/2012
herci: Debra Messing, Jack Davenport, Katharine McPhee, Christian Borle, Megan Hilty, Anjelica Huston, Raza Jaffrey, Dylan Baker, Will Chase, ...

Můj komentář (v úvodu obsahuje spoilery):

Když se řekne slovo muzikál, leckdo by si mohl představit nádherný svět plný zpěvu, tance, potlesku, zářivých úsměvů, radosti, smíchu, optimismu. Protagonisté seriálu Smash však sami na vlastní kůži poznají, že na pozadí té hodiny a půl, kterou ve výsledku stráví na pódiu před diváky, kde si v závěru vychutnají zaslouženého aplausu, stojí nekonečné dny plné dřiny, potu, slz, hádek a dalších nepříjemných věcí.

Napsat muzikál s chytlavými písněmi a kvalitním libretem, které by neobsahovalo jen plytké řeči, nýbrž duchaplnou zápletku, není nic snadného. Své o tom ví i Julie a Tom, kteří mají na starost právě tuto stránku nově chystaného muzikálu o americké ikoně Marilyn Monroe. Potýkají se s časovým presem, s okolím, které na ně tlačí, a ne jen s tím. Problémy nemají však jen oni, ale i Eileen, která celý muzikál produkuje. Sehnat dostatek financí není pro ni žádná legrace, zvlášť když jí její manžel, s nímž se právě rozvádí, hází klacky pod nohy. Jednoduché není ani získat hlavní roli v podobě blonďaté krásky. O tom se přesvědčí Ivy, jež má už s vystupováním v muzikálech několik zkušeností, a nováček v oboru Karyn. Obě jsou to talentované herečky, zpěvačky a tanečnice, ale roli může dostat jen jedna z nich. Jak se rivalky budou navzájem snášet na place? Asi si umíte představit, že procházka růžemi to nebude. Jejich působení v muzikálu jim neusnadňuje ani režisér projektu Derek - přísný, místy neurvalý a arogantní muž se slabostí pro krásné ženy. Muž, který však svoji práci bere vážně a za všech okolností se ji snaží dělat na sto procent. A do toho všeho nám sem vstupují další, ač vedlejší postavy seriálu - ať už to jsou ostatní účastníci muzikálu, všelijací asistenti či rodinní příšlušníci.

Možná se vám zdá, že se jedná o klišoidní záležitost plnou prvků z žánru telenovely. Klišé zde možná trochu najdete, ale tu telenovelu bych v tom opravdu nehledala.

Dějová zápletka není kdoví jak složitá. Hlavními důvody, proč však Smash sleduju, je krom skvělých písniček svižnost seriálu, občasné záchvěvy komičnosti (přece jen, je to spíš drama, tak těch komických prvků tam zas tolik není, ale když už se objeví, tak jsou povedené), dobře zahrané dramatické scény, sympatické postavy (a to jsou mi sympatické i ty takzvaně negativní charaktery), přesvědčivé herecké výkony. Navíc - Smash má svoji osobitou atmosféru, které nelze odolat.

Za sebe dávám 8 z 10. Seriál je zatím zrhuba v půlce první sezóny, proto si radši plné hodnocení schovávám - kdo ví, co nám ukáže závěr řady. :-) Otázkou také zůstává, zda-li se dočkáme i řady další. O tom zatím nic nevím.

Nyní pár obrázků a v závěru trailer:

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.