Zloději paměti - recenze

Zdravíčko. Dnes jsem si připravila takovou kratší recenzi k filmu Zloději paměti - zajímá-li vás to, klikněte na celý článek. :-)

• Název: The Forgotten | Zloději paměti
  • Žánr: thriller, mysteriózní, dobrodružný, akční
  • Země: USA
  • Rok: 2004
  • Herci: Julianne Moore, Christopher Kovaleski, Anthony Edwards, Jessica Hecht, Linus Roache, Gary Sinise, Dominic West, Alfre Woodard, Robert Wisdom, Lee Tergesen, Tim Kang, Ann Dowd, P. J. Morrison

Telly (Julianne Moore) již nějaký čas dochází ke svému psychologovi (Gary Sinise), který se ji snaží postupně připravit na to, až jí řekne, že celých devět let, co si myslela, že tráví se svým synem, je pouze jejím výmyslem - potratila, o syna přišla a celých devět let byla jen její představa. Nebo tomu tak není? Co když se někdo snaží hrát si s Tellyinou myslí a snaží se ji donutit zapomenout? Co když je lékař jen malou součástí nějakého většího experimentu a jeho úkolem je přesvědčit matku, že nikdy matkou nebyla? Ale proč?

Zloději paměti je skvělé drama o tom, kterak matka odmítá zapomenout na své dítě, o kterém je přesvědčena, že ho porodila živé a prožila s ním určitou část života. Julianne Moore jakožto Telly zde podává naprosto vynikající výkon - jako matka, co je téměř ochotna kráčet přes mrtvoly, jen aby dokázala, že její syn skutečně žil a možná ještě žije, byla perfektní. Neméně dobře jí pak sekundoval Dominic West jakožto otec dívky, která údajně také nikdy nežila. Díky Telly si však Ash (otec dívky) vzpomíná a staví se na její stranu ve snaze zjistit, kdo si to s nimi zahrává a proč by vlastně kdo chtěl, aby oni - jakožto rodiče - zapomněli na své děti. Jak Julianne, tak Dominic byli ve svých rolích báječní.

Trochu jsem však měla problém s vnímáním Garyho Sinise jakožto psychologa, ale to je asi chyba na mé straně. Gary sice hrál dobře, ale mám ho zafixovaného jakožto poručíka Dana z filmu o Forresstu Gumpovi, takže se mi při každé scéně s Garym tento film vybavil.

Zajímavou roli si zde zahrál Anthony Edwards, kterého možná znáte ze seriálu ER (Pohotovost) - ve Zlodějích paměti představoval Tellyina manžela, který se zpočátku ve spojení s psychologem snaží Telly připravit na přijetí informace, že není matkou, ale později si krom na syna nevzpomíná ani na samotnou Telly. Proč? To vám neprozradím - nerada bych vypustila celou zápletku filmu. Každopádně mne trochu mrzí, že v závěru filmu nám tvůrci nenabídli to, jak to s Tellyiným manželem dopadlo. Ale připouštím, že v rámci celého snímku to asi nebylo důležité, ačkoliv mne osobně by to celkem zajímalo.

Rozhodně oceňuji nápad celého filmu, přišel mi originální. Dále krom výběru herců (až na zmíněné 'problémy' s Garym Sinisem jsem byla spokojená) kladně hodnotím i zpracování - má celkem spád, děj je občasně přerušen rozhovory zoufalých rodičů o tom, co budou dělat ohledně hledání svých dětí, ale to k tomu tak nějak patří. A samozřejmě - nesmím zapomínat na dobře zvolenou hudbu.

Za sebe dávám 8 z 10. :)

Na závěr pár obrázků a trailer:

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.